Oikotie on suosituin kaupallinen työnhakupalvelu

Sitran työelämätutkimuksen mukaan Oikotie on suosituin kaupallinen työnhakupalvelu.

38 % työnhakijoista käyttäisi Oikotie Työpaikkojen palvelua, mikäli työnhaku olisi tällä hetkellä ajankohtaista, käy ilmi tuoreesta Sitran tutkimukseksesta (Työelämätutkimus 2017).

Työn etsimiseen liittyvistä sähköisistä palveluista oli Oikotien edellä vain TE-palvelujen Mol.fi, jota käyttäisi kyselyyn vastanneista 68 %. Monster.fi-palvelua käyttäisi 29 % vastanneista.

”Alkuvuosi on ollut rekrytoinnissa todella vahva. Oikotie Työpaikkojen listausten määrä on kasvanut yli kolmanneksen viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta ja myös käyntimäärä sivustolla on noussut selkeästi. Lisäksi tavoitamme mm. HS.fi:n ja IS.fi:n lisänäkyvyyksien kautta todella hyvin myös passiiviset työnhakijat”, Oikotie Työpaikkojen liiketoiminnasta vastaava johtaja Joonas Pihlajamaa toteaa.

”Oikotie Työpaikkojen tunnettuus on noussut palkitun Kun aika on -kampanjamme ansiosta kaikkien aikojen korkeimmalle tasolle. Kaupallisista toimijoista olemme ykköspaikalla tavoitellussa top of mind -tunnettuudessa eli päällimmäisenä työnhakijoiden mielessä”, Oikotien markkinointipäällikkö Elina Bono kommentoi.

Tutkimuksen keskeisenä tavoitteena on selvittää suomalaisten tulevaisuuden työelämävalmiuksia. Tutkimus toteutettiin IROResearchin Oy:n sekä Norstat Oy:n valtakunnallisissa kuluttajapaneeleissa 10.2. – 25.2.2017. Otoskoko paneelista on 5000 tutkimukseen vastannutta henkilöä.

Pin It on Pinterest

Share This