Toimenkuvia laidasta laitaan

Markkinointi

Markkinointiosastollamme työskentelee kovan luokan markkinoinnin ammattilaista, joita yhdistää positiivinen energia, analyyttisuus ja luovuus. Tärkein osa koko digitaalista markkinapaikkaamme on itse kohteet. Markkinoinnin tärkein tehtävä on varmistaa, että kuluttajat tuntevat palvelumme ja löytävät sieltä avun tarpeisiinsa – oli sitten kyseessä uuden työpaikan tai kodin haku. Analyyttinen datan hyödyntäminen näkyy markkinoinnin työssä päivittäin. ”Fakta ja fiilis” onkin tämän osaston motto. Kampanjoissa täytyy olla tunnusluvut kunnossa ja viesteissä täytyy olla tunnetta mukana, jotta se puhuttelisi kohderyhmiämme. TV-, radio-, printti- ja nettikampanjat suunnitellaan, toteutetaan ja seurataan markkinointiosastollamme läheisessä yhteistyössä mainos- ja mediatoimiston kanssa. Hakukonemainonta ja sosiaalinen media ovat tärkeitä kanavia kävijävirran varmistamiseksi. Joka päivä sosiaalisen median tuottajamme luovat mielenkiintoista sisältöä ja nostavat puheenaiheita esim. eri Facebook-sivuillamme. Palvelumme tavoittavat lähes jokaisen suomalaisen, joten vastuu vaikkapa kiinnostavien kohteiden nostamisesta on suuri. Yhteistyö muiden osastojen kanssa on saumatonta ja markkinointi on varsinainen näköalapaikka liiketoiminnan eri osa-alueisiin. Kun Sanoma Digital on vielä osa Suomen suurinta mediakonsernia Sanomaa, niin varmaa on, että alan ammattitaito kehittyy päivä päivältä. Työ on monipuolista ja haastavaa – mutta aina palkitsevaa!

Myynti

Ammattitaito, asenne ja aktiivisuus ovat avainsanoja kuvaamaan myyntiosastomme henkilökuntaa. Vaativa työ edellyttää monien eri toimialojen tuntemusta, kun he tarjoavat ratkaisuja erilaisiin tarpeisiin. Sidosryhmät vaihtelevat asiakkaiden HR-päättäjistä markkinoinnin kautta aina ylimpään johtoon. Usein ratkaisut räätälöidään kunkin asiakkaan omien tarpeiden mukaan – oli kyse sitten rekrytoinnista, kiinteistönvälityksestä, brändi- tai taktisesta mainonnasta. Niinpä kuuntelu ja asiakkaiden tarpeiden kartoitus onkin tärkeä osa työtä. Myyjiämme ei paljoa toimistolla näy, sillä työnluonne on hyvin liikkuvaa, kun he liikkuvat asiakastapaamisista toisiin – aina hymy huulilla ja asenne kunnossa! Sanoma Digitalin myyjien ammattitaidon kehitykseen kuuluu jatkuva koulutus ja sparraus sekä Sanoman muiden yksiköiden myyjien että omien esimiesten kautta. Läheinen yhteistyö tuotekehityksen ja muiden osastojen kanssa kasvattaa polkua mediamyynnin huippuammattilaisiksi alati kehittyvällä digitaalisella toimialalla. Hyvä osoitus myyjiemme työtyytyväisyydestä on vähäinen vaihtuvuus. Myyntiosastollamme viihdytään ja tehdään loistavaa tulosta!

Tuotekehitys

Sanoma Digitalin palvelut ovat markkinoiden johtavia ja tuoteorganisaatioiden tehtävä on huolehtia, että olemme liiketoiminnan edelläkävijöitä myös tulevaisuudessa. Sivustojemme sisällön tulee olla monipuolista ja kehittyvää, sillä kuluttajien ja yritysasiakkaiden vaatimustaso määräytyy globaalien toimijoiden mukaan. Kilpailukyky edellyttää jatkuvaa uusiutumista ja innovointia.
Kehitämme palvelujemme käyttäjäkokemusta ja sisältöä jatkuvasti käyttäen analytiikkaa kehityksen ohjaukseen ja tuomaan lisäarvoa asiakkaillemme. Tarve hyvin erilaiselle osaamiselle korostuu; tiimeistämme löytyy ihmisiä erilaisilla kokemus- ja koulutustaustoilla kaupallisesta tekniseen. Uusia tuotteistuksia rakennetaan ja olemassa olevia palveluja kehitetään ketterästi, tarvittaessa myös vanhasta luopuen. Tuotekehitys on mukana myös räätälöimässä ratkaisuja myynnin kanssa asiakkaiden tarpeisiin. Teknologia, tahto olla markkinoiden edelläkävijä ja luovuus yhdistyvät tällä tontilla saumattomasti.

Johto ja liiketoiminnan tuki

Sanoma Digitalin henkilökuntaa johdetaan kannustavalla, systemaattisella ja napakalla otteella. Luvut ja faktat ohjaavat tekemistämme, joten taloushallinto ja muut tukitoiminnat tekevät läheistä yhteistyötä kaikkien muiden osastojen kanssa. Toimimme liiketoimintojen tukena tuottaen mm. markkina-analyysejä ja taloudellisia analyysejä, jotta pääsemme vielä parempiin tuloksiin. Liiketoiminnan tuki on aktiivisesti mukana monenlaisissa kehityshankkeissa, esimerkiksi yrityskaupoissa ja yhteistyömalleissa. Kollegoiden korkea ammattitaso takaavat jatkuvan henkilökohtaisen kehittymisen lisäksi erinomaiset puitteet työnteolle.

Teknologia

Suomen suurimpien verkkopalveluiden ylläpitäminen ja uusien tuotteiden kehittäminen nopeatempoisessa ympäristössä ja läheisessä yhteistyössä hyvin erilaisten sidosryhmien kanssa asettaa sekä käytetyille teknologiavalinnoille että niiden kanssa työskenteleville kehittäjille, tuotantopäälliköille ja teknisille kehityspäälliköille hyvin mielenkiintoisia haasteita. Toisaalta käytetyt ratkaisut tulevat olla sellaisia, että ne taipuvat uusien tuoteideoiden totuttamiseen ketterästi, mutta pyörivät samanaikaisesti luotettavassa ja skaalautuvassa ympäristössä.   Näiden seikkojen johdosta henkilökunnastamme löytyy niin pilvisertifioituja arkkitehtejä kuin käytetyimpien back- ja frontend frameworkkien huippuosaajia. Modernit tuotekehitysjargonit ovat tuttua kauraa, kuten myös ymmärrys siitä, että kaiken kattavaa hopealuotia ei oikeasti ole olemassa. Kaikkia täällä viihtyviä tekkityyppejä yhdistää kovan ammattiosaamisen lisäksi aito kiinnostus omia tuotteitaan kohtaan sekä avoin ja sparraava asenne päivittäiseen yhteistyöhön myynnin, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen kanssa.

Asiakaspalvelu

Palvelemme sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaita puhelimitse ja sähköisissä kanavissamme kuten esim. Oikotie, Huuto.net ja  Hintaseuranta.fi. Asiakaskohtaamisia kertyy vuosittain reilusti yli 100 000. Positiivinen asenne ja jatkuva oppimisen halu saa meidät säilyttämään hymymme kiireen keskellä. Nautimme nopeatempoisesta tekemisen meiningistä! Tärkein tavoitteemme on jättää asiakkaillemme miellyttävä kokemus asioinnista kanssamme.  Myyntityön aito ymmärrys on avain menestykseemme alati kehittyvällä toimialallamme. Tuoteosaamisemme on vahvaa ja olemme ylpeitä tekemästämme työstä. On hienoa tuntea olevansa arvostettu osa Sanoma Digitalin palvelukonseptia.

Pin It on Pinterest

Share This